суббота, 3 ноября 2012 г.

Казанская икона Божией Матери

По благословению Лонгина, архиепископа Клинского,
викария Московской епархии,
Постоянного Представителя Русской Православной Церкви в Германии.

К списку чудотворных икон Пресвятой Богородицы

Чудотворная КАЗАНСКАЯ икона Божией Матери. Изображение сайта ПРАВОСЛАВНОЕ ПАЛОМНИЧЕСТВО
Казанская икона Божией Матери
Одна из самых почитаемых в мире чудотворных православных икон.

Дни празднований:
08 (21) июля;
22 октября (04 ноября).




Повествование о чудотворной Казанской иконе Божией Матери

Чудесное явление этой иконы жителям Казани совершилось 8 июля 1579 года, через четверть века после покорения Казанского ханства во время похода во главе с царем Иоанном Грозным (1552) и последовавшего вскоре учреждения Казанской архиепископской кафедры (1555). Это было время, когда благодаря миссионерским трудам первого архиепископа Казанского святителя Гурия (+ 1563) и его помощников – архимандритов Германа и Варсонофия, Казань постепенно становилась христианским городом с множеством храмов и несколькими монастырями.

Однако магометанство оказывало упорное сопротивление, в Казани и ее окрестностях оставались тысячи мусульман и язычников. От недостатка ревностных подвижников-христиан, готовых к исповедничеству, христианство порой уступало натиску чужеродной и враждебной стихии. Необходима была чудесная помощь свыше, и она была явлена через чудотворную икону Божией Матери, получившую наименование Казанской. Повествование о явлении этой иконы и последовавших от нее чудесных знамениях было составлено в 1594 году, через 15 лет после ее явления, митрополитом Казанским Ермогеном (впоследствии Патриарх Московский и всея Руси, принявший мученическую кончину в 1612 году). Сохранился подлинный текст этого повествования (факсимильное издание вышло в 1912 году в Москве).

В июне 1579 года Казань пострадала от страшного пожара, обратившего в пепелище половину города. Недалеко от того места, где начался пожар, сгорел дом стрельца Даниила Онучина. Через несколько дней после пожара стрелец решил приступить к постройке нового дома на прежнем месте, то есть на пепелище. Тогда его дочери, десятилетней Матроне, явилась во сне Богоматерь и повелела возвестить архиепископу Казани и городским воеводам, чтобы они взяли на этом месте скрытую в земле Ее икону (икона была зарыта еще при господстве мусульман тайными исповедниками Православия). Матроне было указано место, где ее искать. Девочка открыла об этом видении своей матери, которая вначале не обратила должного внимания на вещий сон отроковицы. После третьего видения и напоминания Матрона стала слезно упрашивать мать исполнить повеление Пресвятой Богородицы. На этот раз мать послушалась дочери, однако архиепископ Иеремия и городские власти не поверили им.

Тогда мать Матроны взяла заступ и начала копать землю в указанном месте. Когда же к ней присоединилась Матрона, то искомое сукровище вскоре было обретено на том месте, где была раньше печь. Это произошло 8 июля 1579 года, в день памяти святого великомученика Прокопия.

Обретенная икона была списком (с небольшими отличиями) с Влахернской чудотворной иконы Богоматери, написанной святым евангелистом Лукой.

Едва только весть о чудесном обретении иконы разнеслась по городу, к ней пришли во множестве жители Казани. Архиепископ Иеремия и воеводы со слезами просили у Царицы Небесной прощения в своем маловерии. Архиепископ распорядился звонить во всех уцелевших от пожара храмах и совершил крестный ход с новоявленной иконой к ближайшему храму во имя святителя Николая, где пред иконой был отслужен первый молебен. Затем икону торжественно перенесли в Благовещенский собор и здесь на пути совершилось первое чудесное исцеление – прозрел слепец Иосиф, три года ничего не видевший. В Благовещенском соборе получил исцеление другой слепец - Никита. С чудотворной иконы по указанию архиепископа Иеремии был сделан список и отослан в том же 1579 году вместе с описанием явления и чудес в Москву. Царь Иоанн Грозный повелел на месте обретения святыни построить храм и основать женский монастырь (в честь иконы Божией Матери Одигитрии) для сорока инокинь, в котором и поставили новоявленную икону.

Матрона и ее мать приняли иноческий постриг в новой обители. Матрона (в иночестве Мавра) стала ее первой настоятельницей.

В 1594 году, после преобразования Казанской архиепископии в митрополию (в связи с учреждением в 1589 году Патриаршества), в обители был заложен большой каменный собор в честь Успения Пресвятой Богородицы (освящен митрополитом Ермогеном в 1595 году). Число инокинь в монастыре было увеличено до 64-х.

Чудотворная Казанская икона Божией Матери до 1612 года было местночтимой, празднование в честь нее совершалось в день обретения, 8 июля.

22 октября 1612 года, во время сражения русского народного ополчения с польскими захватчиками, список Казанской иконы находился в войсках князя Димитрия Пожарского. Икона, сопутствовавшая русским в течение всего похода, была поставлена в Москве на Красной площади, против Никольских ворот Кремля. Вскоре Москва была полностью очищена от вражеского нашествия. В память об этом событии царь Михаил Феодорович установил в Москве второе празднество в честь Казанской иконы Божией Матери - 22 октября.

По свидетельству Никоновской Патриаршей летописи, после изгнания поляков из Москвы князь Димитрий Пожарский поставил Казанскую икону в своем приходском храме в честь Введения во храм Пресвятой Богородицы, что на Лубянке. Через несколько лет на средства князя на Красной площади был сооружен Казанский собор. Сюда в 1636 году и была перенесена Казанская икона. Ныне этот святой образ находится в Богоявленском патриаршем соборе в Москве. Список с чудотворной Казанской иконы Божией Матери был также помещен в часовне над гробницей инициатора ополчения Козьмы Минина, расположенной в нижегородском Спасо-Преображенском кафедральном соборе. В честь Казанской иконы Божией Матери был освящен один из приделов этого собора.

В 1648 году, обрадованный рождением наследника Димитрия 21 октября, во время всенощного бдения на праздник в честь Казанской иконы, царь Алексей Михайлович установил праздновать 22 октября по всей России.

В 1721 году один из чтимых списков Казанской иконы был по повелению императора Петра I перенесен из Москвы в новую столицу России - Санкт-Петербург и поставлен сначала в храме на Васильевском острове (на месте нынешнего Андреевского собора), затем - в Троицком соборе Александро-Невской Лавры, а с 1737 года - в храме в честь Рождества Пресвятой Богородицы на Невском проспекте.

15 сентября 1811 года, в день освящения петербургского Казанского собора, икона была с большими почестями перенесена в новый собор.

Во время Отечественной войны 1812 года Казанская икона Божией Матери, ставшая всенародной святыней, также указывала путь к победе русскому воинству, осеняя его в ратном подвиге освобождения Матери-Родины.

В день празднования Казанской иконы - 22 октября 1812 года русские отряды под предводительством полководцев Милорадовича и Платова разбили арьергард маршала Даву, что явилось первым поражением считавшейся дотоле непобедимой французской армии.

Перед Казанской иконой Божией Матери Святейший Патриарх Московский и всея Руси Сергий (1943 - 1944) совершал молитвы во время Великой Отечественной войны, произносил проповеди, утверждавшие веру в победу над германским фашизмом. Для русских православных христиан в этой иконе и поныне воплощена идея молитвенного заступничества и ходатайства Пресвятой Богородицы за наше Отечество.



Казанская икона и Германия

8 ноября 2009 года по благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла в город Мценск Орловской области была доставлена Казанская икона Пресвятой Богородицы, которая 66 лет назад была вывезена в Германию немецким солдатом. Святыню сопровождал председатель Отдела внешних церковных связей Московского Патриархата архиепископ Волоколамский Иларион.

Во время боев в Мценске в 1943 году образ Царицы Небесной нашел солдат Йозеф Бертрам. До конца своей жизни он хранил Казанскую икону и завещал сыну возвратить ее в Россию. В августе 2009 года делегация бенедиктинского монастыря, насельником которого стал сын Йозефа Бертрама, доставила святыню в Москву. В московском храме в честь иконы Пресвятой Богородицы «Всех скорбящих Радость» почитаемый образ принял архиепископ Волоколамский Иларион. В течение нескольких недель Казанская икона пребывала в этом храме.

Вечером 7 ноября прихожане московского храма простились со святыней. Всенощное бдение возглавил архиепископ Иларион, в сослужении клириков прихода и сотрудников Отдела внешних церковных связей в священном сане.

Владыка Иларион обратился к молящимся с архипастырским словом. Напомнив историю возвращения иконы в Россию, председатель ОВЦС сказал: «Святейший Патриарх Кирилл благословил передать икону туда, где она была найдена, – в Мценск Орловской епархии. Мы приложимся к этому образу, когда будем подходить к помазанию, и сегодня же он отправится в город Мценск, где я завтра вручу его архиепископу Орловскому и Ливенскому Пантелеимону. Помолимся Пресвятой Богородице о том, чтобы Она была нашей Небесной Заступницей и чтобы ее честная икона, которая была столь чудесным образом обретена и возвращена, ныне вернулась на свое законное место – в город Мценск».

Прощаясь с Казанской иконой Пресвятой Богородицы, многие прихожане Скорбященского храма вставали на колени и делали земные поклоны, не скрывая слез.

По окончании богослужения образ был торжественно вынесен из храма, откуда начался его путь в Орловскую область.

На следующий день в Мценске Казанскую икону Божией Матери торжественно встречали архиепископ Орловский и Ливенский Пантелеимон, священнослужители епархии, руководителя области и города, тысячи верующих горожан.

Передавая Казанский образ, архиепископ Иларион отметил, что эта святыня будет напоминанием о Великой Отечественной войне и тех, кто погиб в те страшные годы, и одновременно источником успокоения и радости для верующих людей.

В ответном слове архиепископ Пентелеимон назвал возвращение святого образа Царицы Небесной на родину знаковым событием для Мценска и всей Орловской земли.

(Публикация интернет-портала "Православие.ru")

Пресвятая Богородица, моли Бога о нас.



Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Казанской:

Кондак 1:

Избранней от всех родов Заступнице рода христианскаго, покровом Своея благости покрывающей страну нашу православную, благодарственная пения приносим Ти, Богородице, о явлении чyдныя Твоея иконы. Ты же, яко Всемилостивая, всех притекающих к Тебе Помощнице, заступай нас во всех скорбех и нуждах, бедах и напастех, да зовем Ти:
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Икос 1:

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице: «Радуйся», егда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея; и мы, грешнии, прославляюще явление чудныя Ея иконы и Божественнаго Младенца Спаса Христа, со умилением вопием Благодатней:
Радуйся, Богоизбранная Отроковице.
Радуйся, Мати Божия.
Радуйся, Царице Небесе и земли.
Радуйся, светлое Церкве Небесныя и земныя украшение.
Радуйся, Ангелы чтимая.
Радуйся, певаемая от Серафим.
Радуйся, светлое пророческое сбытие.
Радуйся, Апостолов похвало.
Радуйся, мученическое исповедание.
Радуйся, преподобных венче.
Радуйся, праведных веселие.
Радуйся, грешных упование.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 2:

Видящи, Всенепорочная, с высоты Небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим в славе пребываеши, скорбь рабов Твоих в новопросвещеннем граде, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругаема бывает агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою, чудесы ю прославляющи, да утверждаемии знаменьми Твоея благодати, христолюбивии людие верно вопиют Богу:
Аллилуиа.

Икос 2:

Разумение трикратнаго явления Богоматере мудрая откровица ищущи, тече ко властем, поведающи им дивное явление и грозное прещение; мы же, дивящеся свыше данному отроковице вразумлению, благоговейно вопием к Преблагословенней:
Радуйся, устнами детей хвалу Богови совершающая.
Радуйся, тайны благодати Божия верным открывающая.
Радуйся, неверных сумнительное слышание.
Радуйся, верных известная похвало.
Радуйся, молние, неверных устрашающая.
Радуйся, славою чудес Твоих верных смыслы озаряющая.
Радуйся, агарянскаго зловерия обличение.
Радуйся, гордыни их низложение.
Радуйся, веры христианския утверждение.
Радуйся, почитания святых икон освящение.
Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая.
Радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 3:

Сила Вышняго благодатию Богоматере умудри и укрепи отроковицу к исканию многоценнаго Божия дара, и та, с верою дерзающи о Господе, приступи к труду и, скрытое в земли обретши сокровище святыя иконы Богоматерни, радостно возопи к Богу:
Аллилуиа.

Икос 3:

Имеющи благоутробное промышление о новопросвещенных людех града Казани, от пречестныя Твоея иконы токи чудес источила еси, Владычице, слепым телесныма очима зрение подавающи, омраченных же душевно светом богопознания и благочестия озаряющи, девствующим под осенением Твоея иконы пристанище небурное дарующи. Сего ради зовем Ти:
Радуйся, явлением иконы Твоея тьму лютых обстояний отгоняющая.
Радуйся, лучами чудес всех просвещающая.
Радуйся, слепых прозрение.
Радуйся, омраченных смыслом просвещение.
Радуйся, славо Православия.
Радуйся, тихое пристанище ищущих спасения.
Радуйся, Мати целомудрия.
Радуйся, покрове и ограждение девства.
Радуйся, Еюже ликовствует все множество верных.
Радуйся, Еяже ради рыдает демонское полчище.
Радуйся, всех христиан вожделенная Помощнице.
Радуйся, всех скорбящих Радосте.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 4:

Бурю смятений и крамолы, врагами воздвигнутую в стране нашей, утолити тщащься блаженный Ермоген, списатель чудес Твоея, Богомати, иконы, слезно пред нею моляшеся и, видев, яко воинству православному в щит и победное знамение Твоя икона даровася, верою укрепляемый до конца живота своего, вопияше Богу:
Аллилуиа.

Икос 4:

Слышавше православнии воини откровенную преподобным Сергием святителю Арсению тайну, яко предстательством Богоматере суд об Отечестве нашем преложен на милость, икону Богоматерню, яко знамя победное, приимше, исхитиша матерь градов русских из рук супостат и возопиша Заступнице христиан:
Радуйся, Мати Бога Вышняго.
Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего.
Радуйся, яко всем твориши спастися под державный Твой покров прибегающим.
Радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех.
Радуйся, всем молящимся сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом полезная дарующая.
Радуйся, избавление зол всем, невозвратно надежду имущим на Тя.
Радуйся, тихое и доброе пристанище.
Радуйся, скорая Помощнице.
Радуйся, готовый и теплый покрове спасения.
Радуйся, источающая нам неоскудныя милости.
Радуйся, предваряющая на помощь.
Радуйся, избавляющая от всех бед.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 5:

Боготечная звезда явися Твоя, Богомати, икона, всю страну Российскую обтекающая, лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Тебе притекающих и вопиющих к Богу:
Аллилуиа.

Икос 5:

Видев царь Петр, яко от святыя иконы Богоматерни благодатию Божиею содеваются многия чудеса, приемлет ю в путеводительницу воинству своему и в день брани на свеев в щит и покров и, победив до конца врага помощию Богоматере, тем камень совершенный во основание новаго царствующаго града положи, икону же Твою чудную, яко освящение, яко щит и ограждение, в сердце града постави. Сего ради вопием Пречистей:
Радуйся, жилище и доме Христа Бога нашего.
Радуйся, вместилище неизреченныя Его славы.
Радуйся, граде одушевленный, присно царствующий.
Радуйся, палато преукрашенная.
Радуйся, Радосте градов и весей.
Радуйся, непобедимое христиан в бедах хранилище и предградие.
Радуйся, Церкве Православныя похвало.
Радуйся, Русской земли утверждение.
Радуйся, христолюбиваго воинства Помощнице.
Радуйся, врагов одоление.
Радуйся, от бед избавление.
Радуйся, матерними Твоими щедротами всех посещающая.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 6:

Предстояще пред пречистым Твоим образом архиереев сословие и вси людие, монаси и мирстии, проповедуют, Госпоже Богородительнице, великия Твоя милости, яко грады ограждаеши, обители покрываеши, веси защищаеши, и, ведуще Тя воистину Помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему Богоносныя руки за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу:
Аллилуиа.

Икос 6:

Возсиявши просвещение истинное и отгнавши древле лесть агарянскую в новопросвещенней стране Казанской, ныне во всех градех российских светиши светом чудес и милостей: притекающии бо с верою ко Твоей иконе цельбоносней скорбей избавление, недугов исцеление и радости всякия исполнение приемлют, вопиюще Тебе усердно:
Радуйся, неистощимый источниче святыни.
Радуйся, многотекущая реко Божественныя благодати.
Радуйся, грешных с Богом примирение.
Радуйся, грехов наших очищение.
Радуйся, благочестия Наставнице.
Радуйся, в добрых делех утверждение и помоще.
Радуйся, добрыя обеты приемлющая.
Радуйся, благим намерением способствующая.
Радуйся, злыя начинания разрушающая.
Радуйся, вражия козни расторгающая.
Радуйся, скорая человеком Помощнице.
Радуйся, милость сугубо нам подающая.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 7:

Хотящу народу православному исповедати милости Преблагословенныя Царицы Неба и земли и по силе благодарственная принести о избавлении его от нашествия иноплеменных, дивному храму, созданному в честь пречудныя иконы, победная в дар принесе, да вси памятующе милость Богоматере, спасшия град сей и страну, выну воспевают Богу благодарными усты:
Аллилуиа.

Икос 7:

Стольному граду России святая икона Твоя, Богомати, воистину явися благая Одигитрия, якоже древле Цареграду: к Тебе бо прибегают людие, помощи Твоея на начало пути и дел своих просяще и благодарственная приносяще моления пред пречистою иконою Твоею за избавление от скорбей и напастей, Тебе Помощницу и Заступницу крепкую ведают. Темже благодарственно вопием Ти:
Радуйся, Российския страны покрове.
Радуйся, Православия в ней ограждение и утверждение.
Радуйся, несокрушимый щите воинов наших.
Радуйся, броне их неуязвимая.
Радуйся, козни врагов обличающая.
Радуйся, яко паучину их растерзающая.
Радуйся, нечестия обличение.
Радуйся, крамолы разрушение.
Радуйся, юных от заблуждений исправление.
Радуйся, старцев утешение.
Радуйся, душевредных учений низложение.
Радуйся, душеполезных знаний дарование.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 8:

Странно и сумнительно неверующим слышати, како от иконы Твоея токи благодати истекают, воня животная благоухает: мы же, верующе слову, реченному Тобою, Владычице, к первонаписанней иконе: «С тобою Моя благодать и сила», уповаем, яко и с сею иконою благодать Твоя выну; темже благоговейно предстояще лобызаем ю, покланяемся ей, яко Тебе Самей сущей, честь бо иконы на первообразное восходит, и Твоя благодать сею иконою знамения и чудеса содевает всем с верою притекающим к Тебе и вопиющим Богу:
Аллилуиа.

Икос 8:

Вся бывши горе, к Небесным взята, и земных не оставляеши, Богомати, священным Твоим предстательством: имаши бо матернее дерзновение ко Христу Богу нашему. Темже утверди в мире глубоце православных житие и вся полезная всегда даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти:
Радуйся, Невместимаго вместилище.
Радуйся, осененная силою Вышняго.
Радуйся, прозябшая Клас Небесный.
Радуйся, мир весь душепагубнаго глада избавльшая.
Радуйся, выну ходатайствующая за род наш.
Радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим и Богом.
Радуйся, всех нас при Кресте Сына Твоего усыновившая.
Радуйся, всегда матернюю любовь к нам являющая.
Радуйся, Ходатаице вечных благ.
Радуйся, и во временней жизни полезная нам подающая.
Радуйся, известное прибежище наше во всех скорбных обстояниих.
Радуйся, несумненное утешение в печалех.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 9:

Всякаго естества ангельскаго превышшая явилася еси, Пресвятая Дево: Бога бо зачала еси плотию, Невместимаго всеми вместила еси во утробе Твоей, на руках носила еси Носящаго весь мир дланию: темже, яко честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим величающе Тя, вопием о Тебе Богу:
Аллилуиа.

Икос 9:

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеет бо всяк язык благохвалити Тя по достоянию, изумевает ум пети Тя, Богородице; обаче Благая сущи, приими и от нас архангельский глас, Тебе вопиющих:
Радуйся, Благодатная.
Радуйся, яко Господь с Тобою.
Радуйся, Благословенная в женах.
Радуйся, обретшая благодать у Бога.
Радуйся, родившая Спасителя миру.
Радуйся, Мати Сына Божия.
Радуйся, Родительнице Вечнаго Царя.
Радуйся, израстившая нам Плод Живота.
Радуйся, освященная Духом Святым.
Радуйся, осененная силою Всевышняго.
Радуйся, верная Рабо Господня.
Радуйся, яко Тя блажат вси роди.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 10:

Спасти хотящи многия от находящих зол, скорбей и болезней, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси, еяже ради слепии прозирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, земли плодоносие подается, людие от смертоносныя язвы избавляются, грады и домы от огня спасаются; темже прославляюще Бога, дающаго нам таковыя милости, вопием Ему усердно:
Аллилуиа.

Икос 10:

Стена еси, Богородице, стране Российстей, градом ограждение и слава, православному воинству на враги укрепление. Темже, благодаряще Тя, вопием:
Радуйся, прославляющих Тя прославляющая.
Радуйся, нечтущих Тя посрамляющая.
Радуйся, врагов устрашение.
Радуйся, от нашествия иноплеменных избавление.
Радуйся, воинов крепосте.
Радуйся, в дни брани забрало и ограждение.
Радуйся, в дни мира живоносный саде, увеселяющий сердца верных.
Радуйся, оружие, егоже трепещут демони.
Радуйся, спасительный елей, умащающий греховныя раны кающихся.
Радуйся, теплое наше упование.
Радуйся, несумненная наша надеждо.
Радуйся, тихое и доброе пристанище.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 11:

Пение хвалебное и благодарственное приносят Тебе, Владычице, припадающе ко иконе Твоей и любезно лобызающе ю, дев лицы, под державным покровом Твоим тихое и мирное иноческое житие провождающии, и возложивше на Тя все упование, радостно вопиют Богу:
Аллилуиа.

Икос 11:

Яко светоприемную свещу, зрим Твою честную икону, Пресвятая Владычице: та бо невещественный огнь благодати Твоея восприимши, и в подобиих ея новы возжигает светильники, причастны тояжде силы благодатныя, и озаряет чудесы, наставляющи на путь спасения всех вопиющих Ти сице:
Радуйся, Невесто Неневестная.
Радуйся, Богоизбранная Отроковице, Мати Дево.
Радуйся, добрая Наставнице непорочнаго девства.
Радуйся, Хранительнице ревнующих о чистоте.
Радуйся, жен похвало.
Радуйся, дев величание.
Радуйся, вдов заступление.
Радуйся, сирот призрение.
Радуйся, нищих Питательнице.
Радуйся, нагих одеяние.
Радуйся, печальных утешение.
Радуйся, скорбящих веселие.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 12:

Благодать дати восхотевши почитающим Тя с любовию, Богородительнице, присущую Ти силу благодатную оставила еси во святых Твоих иконах, ибо Божественная благодать, спребывающи тем (иконам), знамения и чудеса выну содевает и душевных и телесных недуг исцеление всем с верою приходящим подает Твоими Богоматерними непрестанными к Богу молитвами о вопиющих Ему:
Аллилуиа.

Икос 12:

Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, яко Живоносный Источник благодати, яко неистощимую реку чудес, яко бездну милости и щедрот, и все упование по Бозе возлагающе на Тя и в сей и в будущей жизни, прославляюще Тя, вопием:
Радуйся, христиан непостыдное упование.
Радуйся, верных спасительное прибежище.
Радуйся, ненадежных надеяние.
Радуйся, отчаянных спасение.
Радуйся, бане, омывающая совесть.
Радуйся, росо, оживляющая души.
Радуйся, болезней врачевство скорое и безмездное.
Радуйся, от всех бед быстрое избавление.
Радуйся, Утешительнице во всякой скорби.
Радуйся, из глубины погибели спасающая.
Радуйся, отрадо в день смерти.
Радуйся, единая надеждо и по смерти.
Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 13:

О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, приими ныне малое сие моление и, величия ради благости Твоея и бездны щедрот Твоих, не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения наша, подавающи телу здравие, души спасение, избавляющи от всякия нужды и печали и Царствия Небеснаго наследники сотворяющи всех верно вопиющих Богу:
Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)



Молитва:

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадающе пред честною иконою Твоею, молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Тебе, умоли, милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь Свою Святую да незыблему соблюдет от неверия, ересей и раскола. Не имамы бо иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево: Ты еси всесильная христиан Помощница и Заступница. Избави всех, с верою Тебе молящихся, от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, бед и от напрасныя смерти, даруй нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховныя жизни и оставление прегрешений, да вси благодарне воспевающе величия Твоя, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим пречестное и великолепое Имя Отца и Сына и Святаго Духа.
Аминь.



Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Казанской, глас 4:

Заступнице усердная, /
Мати Господа Вышняго, /
за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего, /
и всем твориши спастися, /
в державный Твой покров прибегающим. /
Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице, /
иже в напастех, и скорбех, и в болезнех обремененных грехи многими, /
предстоящих и молящихся Тебе / умиленною душею и сокрушенным сердцем, /
пред пречистым Твоим образом со слезами, /
и невозвратно надежду имущих на Тя /
избавления всех зол. /
Всем полезная даруй /
и вся спаси, Богородице Дево: //
Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.



Кондак Божией Матери пред иконой Ее Казанской, глас 8:

Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, /
скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы, /
ускорим на молитву и потщимся на покаяние, /
источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, /
предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол //
благонравныя и богобоящияся рабы Своя.



Величание:

Величаем Тя, /
Пресвятая Дево, / и чтим образ Твой святый, /
от негоже истекает благодатная помощь //
всем с верою притекающим к нему.



Стихотворный образ Казанской иконы Божией Матери




собрал Алексей Потупин
21 октября (03 ноября 2012 года, суббота
Дюссельдорф-Бенрат.

Назад, на главную страницу сайта "Православное паломничество"

Комментариев нет:

Отправить комментарий